سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کفیر چیه

کفیر چیه

من خودم کفیر رو فک کنم از وقتی دبستان بودم باهاش آشنا شدم یعنی فهمیدم ی چنین موجودات زیری وجود دارند که می تونند شیر رو به ماست تبدیل کنند. الان خیلی وقته که از اون سال میگذره من الان دانشگاهمم تموم کردم. گذشت و گذشت تا یکی از دوستام دربارشون حرف زد. میگفت یکی از فامیلاشون مشگل گوارشی داشته یه عالمه دکتر هم رفته ولی نتونسته راه درمانی پیدا کنه تا اینکه یکی از بستگانش که امریکا بوده براش دونه های کفیر رو میاره. این خانمه شیش ماه ماست اش رو خورد و به تدریج در طول این شیش ماه مشکل گوارشیش کم تر و کم تر شد و الانم که خداروشکر خوب شده. این قضیه تموم شد تا وقتی که من برای خاله ام تعریف کردم. خالم گفت که همکارش یباربراش آورده ولی چون حال نداشته شیرش رو عوض کنه فقط شیش ماه نگه اشون داشته خلاصه من گفتم خاله قربون دستت بیار برام. خاله ام هم دمش گرم آورد. اصن اولین باری که طعمش رو چشیدم حس کردم ی تیکه از بهشت رو خوردم. واقعا طمع باحالی داشت البته به شیری که ازون استفاده میکنیم هم طعمش مربوط میشه.

من از ماست کفیر، پنیر، کشک و قارا درست کردم .واقعا طمع طبیعی ماست رو می فهمید با خوردن کفیر. و وقتی ماست اش رو بخورید من مطمینم به سختی می تونید مزه ماست های دیگه رو تحمل کنید چون طمع واقعی یه ماست طبیعی و با کیفیت رو چشیدید. در روزای بعدی سعی می کنم روش تهیه کشک کفیر، آش دوغ با ین ماست، قارا یا همون قره قروت اش و پنیر رو هم به شما آموزش بدم. 

کفیر چیه